Yoga voor Hardlopers

Yoga en hardlopen gaan heel goed samen. Yoga zorgt voor sterke en soepele spieren, waardoor je prettiger, beter en vaak ook sneller gaat hardlopen. Steeds meer hardlopers voegen yoga sessies toe aan hun trainingsprogramma.

 

Hardlopen en yoga gaan hand in hand bij Mindful Run.

 

Zowel met yoga en hardlopen gaat het om je lichaam en geest. Met de bewuste ademhalingstechnieken verbeter je onder andere je concentratievermogen.

 

De yogaoefeningen moet je wel regelmatig toe passen om er een gevoel bij te krijgen en te ervaren wat het voor je lichaam en geest doet.

 

Directe yoga voordelen voor hardlopers zijn onder andere:

 

1. Verbeterde waarneming van het hele lichaam. Dit kan zeer handig zijn voor trail runners

 

2. Verbeterde lichaamsbewustzijn. Dit helpt bij de ontwikkeling om het ‘innerlijke stemmetje’ te verslaan

 

3. Betere mobiliteit/flexibiliteit voor het hele lichaam

 

4. Verbeterde ademhaling en adem controle

 

5. Verbeterde mentale focus

 

Hardlopen is een hele fijne manier om je hoofd leeg te maken en bovendien om fit en in vorm te blijven.

 

Hardlopen is ook een blessuregevoelige sport. Met yoga maak je je lichaam soepeler en sterker en verbeter je bovendien je balans.

 

Yoga is de bron van jeugd. Je bent zo jong als je rug flexibel is

 

Warme groet,

 

Martijn

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Powr.io content wordt niet weergegeven als gevolg van je huidige cookie-instellingen. Klik op het cookiebeleid (functioneel en marketing) om akkoord te gaan met het cookiebeleid van Powr.io en de content te bekijken. Je kunt hierover meer lezen in de privacyverklaring van Powr.io.

Onze opleidingsaanbieders: